Naam:
Video’s:

Over ons

Team Sky, even voorstellen:

Sarah -Handler (baasje)

Sky - Atleet (Australian Shepherd, 14/8/2007)

Leo - Chef Algemene Zaken (vader)

Hoe ben ik in aanraking gekomen met ParAgility?

"Vroeger" had ik een paard, Fox, en daar sprong ik parcoursen mee, nu is Sky er. Sky is een hond en je zou kunnen zeggen dat ik met Sky dezelfde weg ben ingeslagen of door ben gegaan waar ik met Fox ben gebleven. Een beetje actie en spanning en dat vind je in Agility. Agility is gewoon leuk en een spel tussen handler en hond, je bent een team. De hond heeft er veel plezier in en ik ook. Vlak voordat Sky kwam is er bij mij MS geconstateerd, eerst kon ik Agility gewoon beoefenen, ik had weinig last. Na verloop van tijd gaat het minder, langzaam maar zeker ga je achteruit, ook met Agility dus. Daardoor kon ik mijn oorspronkelijke droom niet meer realiseren. Via de instructrice op de hondenschool werd ik attent gemaakt op para agility. In het begin vond ik dat niks, tenslotte was ik ook niet zo erg gehandicapt dus ik dacht dat ik onder die paraplu niet op m'n plaats zou zijn. Niets bleek minder waar. Op een regenachtige zondagmiddag ging ik toch maar eens op de website kijken. En mijn interesse werd gewekt. Zo is het balletje gaan rollen. In 2012 heb ik voor het eerst meegedaan in Wieze (Belgie) en dat was zo leuk en goed bevallen dat ik besloot in 2013 naar Gyula (Hongarije) af te reizen. In 2014 is Voghera (Italië) het strijdtoneel. En ondertussen trainen we wekelijks en doen we regelmatig mee aan wedstrijden in Nederland om ervaring op te doen.

Over onze reis

Sinds 2012 maakt Team Sky verschillende jaarlijkse reizen in Europa om deel te nemen aan het IMCA PAWC toernooi.

Bezochte landen

Wij hebben 7 landen (3%) bezocht:

België, Duitsland, Hongarije, Italië, Nederland, Oostenrijk, Tsjechië.