Naar wat voor toernooi gaan we?

29 augustus 2013

Ik neem deel aan de IMCA / PAWC.

De IMCA (International Mixbreed Championship in Agility) is in 2000 gestart uit onvrede over het uitsluiten van rasloze honden voor de WK's. Om niet zelf ook te gaan discrimineren, mochten alle honden inschrijven (ras en rasloos) en vanaf 2002 wordt ook de ParAgilityWorld Cup (PAWC) gehouden.

De PAWC is waar ik in deelneem.

Veelal zijn er ruim 200 deelnemers uit zo'n 20 landen. Driekwart daarvan is valide, die zich middels kwalificatie wedstrijden in eigen land gekwalificeerd hebben. De overige deelnemers zijn para deelnemers (PAWC). Zij hebben een beperking enj hoeven zich niet te kwalificeren, hun medische situatie wordt door een arts beoordeelt alvorens toegelaten te worden. In sommige landen moet je daarnaast ook aan een aantal regels voldoen om toegelaten te worden tot het PAWC team van dat land. Regels die ervoor zorgen dat de hond en de handler bekwaam genoeg zijn in Agility.

De soort beperking kan voor iedere para deelnemer anders zijn, je zit in een rolstoel, je hebt een prothese, je hebt ongelijke benen, je hebt MS, bent slechtziend etc., kortom je kan fysiek niet meekomen met een valide deelnemer.

1. Corry:
    30 augustus 2013
    Nou laat ze de beker maar vast oppoetsen
  2. Lyda:
    30 augustus 2013
    Sarah, veel succes en geniet van je verblijf daar en laat ze een poepie ruiken, haha.
  3. Sim:
    30 augustus 2013
    Jij kan het en Sky kan het ook. Heel veel succes in Hongarije.
  4. Daddy:
    30 augustus 2013
    Sarah en Sky gaan ervoor,maar zeker ook heel veel plezier op dit internationale podium, ik ben er voor jou en Sky de hulp te geven die je nodig hebt,ole Hongarije here we come. Daddy. Uiteraard ook alle andere deelnemers en begeleiding heel veel succes.
  5. Sjanie:
    31 augustus 2013
    Hoi Sarah,
    Ik wens jullie een hele goede reis naar Hongarije en veel succes en plezier met de wedstrijden. Lieve groetjes Sjanie,
    en natuurlijk de groetjes van Boris voor Sky